Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A56n70t19o78n18í93n 29K95o57u62n32o41v57s22k16ý 9438290738558

Zrušením zdanění dividend přijde rozpočet o cca 9 mld.

Jak je nahradíte?

Co třeba změnou valorizačních postupů u starobních důchodů á la Kalousek (původní návrh tohoto autora měl připravit důchodce o 12 mld.)?

Co z těchto 2 možností byste považoval za větší svinstvo?

+5/0
25.8.2013 20:50

R45o54s98t10i66s93l46a60v 28C94a38h50a 8135231260342

Výpadek 4 miliard kvůli lékům bez DPH, by nebyl dramatický

to rekl Bohus Sobotka.

Vam neprijde divne platit dvakrat dan ze zisku korporaci, pokud chcete inkasovat podil na zisku? Realne zdaneni zisku je potom 31.15%

+3/0
25.8.2013 22:24
Foto

P60e22t55r 15U94g48r48i57n 8615547296250

To sedlo! R^

+1/0
25.8.2013 22:33

A38n87t76o76n23í36n 26K83o56u69n51o83v70s42k11ý 9108280218298

"Když jdeš k ženě, vezmi s sebou bič."

To řekl zase Friedrich Nietzsche.

No a co má být?

Daň z příjmu právnických osob činí 19% a není zákonný důvod ji platit dvakrát.

Reálné zdanění zisku strčeného do kapsy je 31,15 %, v tom je váš výpočet přesný. Co je na tom zvláštního?

Vám zase nepřijde divné, že mzda, kterou zaměstnanec strčí do kapsy, je zdaněná 3x?

+2/0
25.8.2013 22:51
Foto

P28e41t86r 55U31g72r68i60n 8955167516480

Důchody jsou průšvih a osobně jsem toho názoru, že ten systém co tu máme skončí tak, že moje generace bude bez důchodu bez ohledu na to, co se s tím bude dělat. Prostě jeden pracující dva důchodce neuživí, to je fakt. A zajímalo by mě o co Kalous chtěl orvat dnešní důchodce? To co dnešní důchodci zaplatili, už je dááávno prožrané! Dnešní důchodci spoléhají na solidaritu mojí generace, ale nejsou schopni se na to podívat optikou toho, že moje generace dostane od našich dětí tak akorát fotku s prostředníkem a tak se není co divit, že se nejdříve budu starat o svůj důchod (čti zadnici) a až potom o důchod dnešních důchodců, jejichž důchod už byl prožrán ... Takže důchody bych do tohohle netahal ...

+1/−1
25.8.2013 22:29
Foto

P22e73t31r 32U39g27r61i37n 8755967426770

A čím nahradit výpadek oněch miliard? No, jednak dojde DPH z těch utracených peněz ... to je 15-20% a pak není problém mít vyšší korporátní daň na férovku za předpokladu, že stát bude kruci už normálně fungovat a nebude to tu samá zlodějna ... tak se to dá hravě nahradit ... a pokud by tohle nestačilo, můžou ti nahoře třeba zrušit všechny ty nepotřebné úřady, kterým já říkám úřady pro kontrolu tuhosti psích hovínek (teplé pelechy pro vysloužilé kámoše) ... nebo jak se jmenujou všechny ty organizace pro boj za práva ježků a morčat ...

+1/0
25.8.2013 22:33

M89a69r70t43i61n 47J47i39r49o34u11s83e51k 7416555135548

Můžou se svobodně rozhodnout dividendy nevyplácet. Navíc dividenda je příjmem fyzické osoby jako každý jiný příjem a měl by být zdaněn stejně, jako je daněna mzda za vykonanou práci.

+3/−1
25.8.2013 20:36

R75o29s76t15i31s39l20a49v 20C70a81h65a 8835521300982

jenze ostatni prijmy, treba mzda, jsou danovy naklad u platce. Coz dividenda neni.

+2/0
25.8.2013 21:48

R19i65c60h11a34r98d 58S68i21e97m86k71o 9470796964719

Napadá mne pouze jediný důvod pro zrušení daně z dividend. Dokud byla většina akcií v rukou drobných akcionářů, mělo význam jejich dividendy danit, ale dnes, když většina akcií je v rukou několika málo majitelů, již není pro ně problém tuto daň zrušit a mít tak větší zisk. Takže se nejedná o závist dolních 10 milionů, ale o vyčůranost horních půl milionů.

+5/0
25.8.2013 20:25

P58a81v10e76l 64H72e67k 8407606923501

Jo, jo, typická socka se opět projevila.

 P.S. Povšiml jste, že se nepíše o dividindách z akcií?

0/−2
25.8.2013 21:30

R75i64c72h65a80r79d 83S41i75e93m12k29o 9750696184929

A o čem se píše? Vy znáte nějaké jiné dividendy, než z akcii? 8-o8-o8-o

0/0
25.8.2013 21:39

R33i51c47h12a39r73d 20S17i11e52m53k43o 9450976304499

Dodnes mám nějaké akcie z kuponovky, a pokud si dobře pamatuji, od počátku byly dividendy zdaněné. takže nevidím jediný důvod, proč by najednou měla být tato daň zrušena. 8-oRv

+5/0
25.8.2013 20:16

Z40d57e82n13a 47K42o15č90í 6625488311776

A já jsem si pořád naivně myslela, že dividendy jsou čistým výnosem po zdanění.  Danění dividend je tedy další zdanění již jednou zdaněného výnosu. !!!!8-o

+5/−3
25.8.2013 20:42

Z55d61e33n17a 56K78o44č87í 6235908201116

Nicméně musím připustit, že ve světě tento systém běžně existuje. Experiment s nulovým zdaněním zavedlo asi jen Slovensko a Řecko ve snaze lákat investory. ;-)

+2/0
25.8.2013 20:51

T54e65r63e38z36a 49H94a76j73k61o88v28a 5867142554900

Ano zdaneni ve svete existuje.

+1/0
25.8.2013 21:47

R46o55b48e90r52t 42H60o49r29á46č86e66k 5632426366495

Jakákoli suma, kterou vám někdo sebere proti vaší vůli je typem krádeže. Jakákoli daň je tudíž druhem krádeže.

+2/−2
25.8.2013 19:51

Z47b80y58n81ě77k 76H64l22á52s53n13ý 3934727155299

Proto máme volby, aby jsme si mohli vybrat, kdo nás okrade. ti poslední mocipáni slibovali, že néééé, to přece pravicové strany nedělají. A bác ho. ;-D

+3/0
25.8.2013 20:31

R51i33c53h50a66r51d 28S58i21e14m24k18o 9890626384239

Ale dělají fikaně, všem zvedli DPH a některým (těm majetnějším) zruší daň z dividend, sníží odvody z firem atd. ;-D

+5/0
25.8.2013 20:34

Z41b34y49n79ě15k 54H72l22á68s90n36ý 3484987385659

Já teda nevim, mám jen 3roky SOU, ale dividenda jsou jak já to chápu, podílem na zisku který obdrží akcionář. O výši asi rozhodne nejspíš valná hromada akcionářů. Tady autor i diskutující probírají úplně něco jiného. Protože podle mých vědomostí se dividenda vyplácí až z čistého zisku firmy, je další daň vlastně tuplovaný zdanění. Hnusný, ovšem ve světě běžné. Navíc si myslím, že pokuď chci , aby víc občanů investovalo "na stará kolena", nemůžu jim hned říkat, že když v té loterii vydělají, tak je hned skrouhnu.

+4/−1
25.8.2013 19:18

J75i24ř26í 44H43o20r90á69k 8964286323460

Jeli zdanění dividend zlodějna tak mi řekněte proč se platí daň z dividend v celém civilizovaném světě. A to prosím daň z dividend se týká i mne a to ve sedmimístné výši. Není pak zlodějna že musíme nakupovat ze zdaněných peněz  znovu zdaněné zboží, a to některé je dokonce zatíženo dvěma daněmi, jednak DPH a dále pak spotřební daní? Proč si majitel firmy může koupit auto bez DPH a zaměstnanec ne? Tak bych mohl pokračovat do nekonečna.

+6/0
25.8.2013 19:17
Foto

P76e63t67r 73U58g23r39i71n 8695337346240

Rozhodně bych v tomhle případě neslučoval daně přímé a nepřímé. Daň z dividendy je jen druhým zdaněním toho samého na straně daní přímých. Sice je to rozšířené v civilizovaném socialistickém světe, ale rozhodně to není pravidlem. Třeba v Austrálii DPPO je kreditována na příjmu z dividendy, respektive z příjmu podílu na zisku společníka, který s firmou a ve firmě aktivně funguje - tedy partnera. V konečném důsledku tak zaplatíte více méně daň DPPO ve výši 30%, což je daleko více jak tady, ale aspoň je to průhledné a ten stát funguje jak hodinky ze Švýcarska ...

+1/0
25.8.2013 19:38

J96i59ř40í 81K74i25n78d59l 2828487473937

Prosím, pane Horák dividendy a spotřební daň a DPH je úplně něco jiného. Každá daň má svoje specifika a je určena na něco jiného a nelze slučovat DPH a spotřební daň. Pokud si majitel firmy koupí auto, tak DPH zaplatí ze svého zisku. Zjistěte si které země nedaní dividendy.Pokud souhlasíte se zdaněním divident, tak souhlasíte s tím,  si postavíte dům a z každého materiálu, který na stavbu použijete zaplatíte daň. Dům dostavíte a každý roka zaplatí státu za to, že jste si postavil dům daň. Takže je vám to každý roka zdaněno ještě jednou. Stejně je to tak i s dědickou daní.

0/0
25.8.2013 20:28
Foto

J73i28ř94í 13Š49v63e51j61d82a 6173956577115

Rámcový příspěvek k otázce dividend. Budu ve svém sro či a.s. řekněme výrobním ředitelem, a pokud mám dostatečný zisk, chci mít plat 50 000 Kč měsíčně čistého. Na takový plat musím vyprodukovat 100 000 měsíčního hrubého zisku a tato částka mi jde do nákladů. Pokud si těch 100 000 vyplatím jako dividendu, zdaním je 19% DPPO a zbytek 15% DPFO. A budu mít téměř 70 000 Kč čistého, cca o 20 000 víc. Pokud dividendy nebudou zdaňovány, mám dokonce 81 000 čistého, tudíž o 30 000 víc. Pak si tedy můžu platit jen minimální mzdu a zbytek v dividendách. Využití obdobných možností se ukázalo v prosinci 2012, kdy manažeři dostávali zálohově celé odměny za rok 2013, aby se vyhnuli 8% "milionářské" dani z příjmu nad 100 000 měsíčně. Nejsem ani pro ani proti, je mi to jedno, ale jen pro ilustraci.

+4/0
25.8.2013 18:54
Foto

P27e76t35r 68U65g95r51i89n 8115477826780

Jo, ale snižujete si základ pro důchod, nemocenskou a další věci, které se váží na mzdu. Nejsem si jist, ale nebyl s tímhle problém, že majitelé nesměli pracovat jako ředitelé a podobně? No každopádně je to taky argument, který se počítá a rozhodně jej neodmítám. Bohužel to ale můj názor prozatím nezmění.

0/0
25.8.2013 18:59

R19o93s80t48i71s63l37a25v 73C98a40h28a 8365311150802

to neni otazka majitele, ale statutarniho organu.

0/0
25.8.2013 19:14

J71i41ř88í 62K82i79n57d48l 2538897263527

Pane Švejdo vůbec tomu nerozumíte. Pokud budu ředitel nějakého akciového podniku, tak jako ředitel nemohu si určit  výši dividendy. K tomu se musí sejít valná hromadan  která určí jaká výše dividend se ze zisku vyplatí. Může také určit, že se nebude vyplácet ani koruna

+2/0
25.8.2013 20:01
Foto

J94i14ř72í 80Š21v34e40j68d70a 6223206537675

Myslím, že nepozorně čtete. Psal jsem o své sro nebo a.s. Tam mohu být sám nebo s manželkou a na valné hromadě si mimo jiné odsouhlasíme i výši dividend. A ještě jednu poznámku k těm "jiným - patrně serióznějším" akciovým podnikům. Jistě jste četl rozbor, že mzdy za prosinec 2012 byly extrémní právě proto, že i ty velké oficiózní akciové podniky svým manažerům vyplácely 100% zálohy za zásluhy v roce 2013, a přitom řada z nich ani netušila, zda dosáhne zisku a zda se na tom ten manažer bude podílet. Prostě jim daňově vyšly vstříc. Jinak je to legální daňová optimalizace. Trochu nemorální, si myslím. Teď už tomu asi rozumíte, že?

0/0
25.8.2013 20:37

Z41b37y27n45ě16k 42H43l89á70s27n69ý 3574297945389

U s.r.o. se vás ovšem daň  z dividend vůbec, ale vůbec netýká. A to že nějaká firma někomu vyplatí brebendy dřív, to je její problém. Vůbec to nesouvisí. :-)

0/0
25.8.2013 22:10

P46e41t93r 80T46o84m29e68k 7361590163115

Pane Hlavatý,

Takže, protože někdo by mohl získat ten milion nelegálně, obereme všechny. Typicky komunistické myšlení. A hodně odporné.

+4/−1
25.8.2013 18:53

V90á46c20l58a30v 44H94l51a52v40a13t46ý 7578825614343

To jste zase pochopil špatně můj příspěvek. Progresivní zdanění je běžné ve vyspělém světě.

0/0
25.8.2013 21:17

V85á12c32l91a38v 11H32l38a28v38a17t82ý 7218675894843

...a zdanění dividend rovněž. :-)

0/0
25.8.2013 21:21

V10á40c52l53a60v 67H48l22a34v53a85t16ý 7388565334633

"Založíte si firmu a dáte do ní milion korun. Z tohoto milionu,.... který jste, řekněme, získali legálně". ;-D Máte typické odeesácké smýšlení. Jenomže ne všichni mají řekněme legálně získaný milion.

A celkem jiné jsou důsledky. Pořizování předražených aut do obchodního jmění může stát regulovat. Zrušení zdanění dividend ale znamená další odtok peněz z ČR k zahraničním akcionářům. Ti si toho v ČR moc nekupují.

+1/−3
25.8.2013 18:36

J32i94ř82í 34P37l24a72v88s23k80ý 9400916371219

pokud je pro vas problem legalni praci ziskat milion korun, zrejme byste nemel hledat chybu u vsech ostatnich, ale u vas ...

+5/−2
25.8.2013 18:38

V39á84c49l27a46v 26H40l18a73v28a63t19ý 7668835254263

Nic o mne jsem nepsal. Máte problém pochopit jednoduchý text.

0/0
25.8.2013 18:40

P98a70v14e53l 59P26r84o65v57a85z 5671624390781

Ne pan Plavský má problém číst, dokonce číst jakýkoliv text, nedejbože něco tak složitého jako jednoduchý text, na něho musíte s větou, která (pro jistotu) neobsahuje víceslabičná slova;-D

0/−1
25.8.2013 19:09
Foto

P37e55t84r 22U24g11r65i21n 8205177326230

Není náhodou převod peněz do zahraničí zdaněn automaticky? Ale i jinak, BMW taky zisky za prodaná auta zde odvede do ciziny ... :-)

0/0
25.8.2013 18:44

P30e63t69r 27T56o87m72e96k 7811690863835

Takže, protože někdo by mohl získat ten milion nelegálně, obereme všechny. Typicky komunistické myšlení. A hodně odporné.

+1/−1
25.8.2013 18:45

J61i22ř98í 82K68i59n57d76l 2788947903177

V současné době firma  nejdříve zdaní svůj zisk 19 procenty a její akcionáři pak z téhož zisku státu odvedou 15 procent při výplatě dividendy. Takže se zde jedná  o dvojí zdanění. Jsou země v EU, které dividendy nedaní.

+2/0
25.8.2013 19:01

R34o54b69e24r59t 86H59o96r30á45č94e30k 5952406396795

Jakákoli investovaná koruna je korunou neutracenou.. Investor je člověk, který si musel odepřít spotřebu. Socialisté už od věků prosazují člověka, který utrácí na úkor člověka, který investuje. :-/

+3/−2
25.8.2013 19:49

M88i42r95a 67E68l 8116606112116

No to je mi teorie! Takže tedy, jestli to dobře chápu, je potřeba zrušit mi daň ze mzdy, protože přeci firma, pro kterou pracuji, platí daně!

+3/−2
25.8.2013 18:29
Foto

P82e52t60r 58U55g44r35i72n 8625927126270

Právě že to Míro chápete špatně, zaměstnanec profitoval a jeho mzda se nedaní, je to náklad. Tedy daně odvede on a tím, že dostane odměnu a nemá podíl, nemlže si nic znehodnotit. Je to prostě příjem. U dividendy to tak není, ta se vyplácí ze zdaněného a o hodnotu dividendy si snížíte hodnotu majetku, tedy obchodního podílu ...

+1/−2
25.8.2013 18:34

V57á47c93l19a88v 62H25l27a78v86a38t30ý 7778865464973

Dividendy nejsou obchodním podílem, ale podílem na zisku společnosti!

+2/0
25.8.2013 18:39
Foto

P32e47t32r 92U68g23r75i44n 8985487736110

Podíl na zisku společnosti, pokud si jej nevyplatíte, je ale část její hodnoty, tedy hodnoty obchodního podílu. Když budete prodávat obchodní podíl vlastní firmy, pak se bude započítávat i zůstatek na účtu, tedy i nevyplacená dividenda. Pokud ji ale vyplatíte, o tuto hodnotu klesne hodnota obchodního podílu.

0/−2
25.8.2013 18:42

M69i56r42a 46E37l 8616406932116

Jste na omylu, jakkoliv majitel firmy investuje peníze, povětšinou neposkytuje prachžádné pracovní nasazení, a v některých případech ani know how, proč by tedy měl být zvýhodněn on? Jinak poměr zaměstnanec - zaměstnavatel Vám zřejmě dělá problémy, jinak byste pochopil, že jde o obyčejný obchod - můj čas a schopnosti, tedy jinak řečeno odvedená práce, za to, že mi zaměstnavatel poskytne peníze ;)

+2/0
25.8.2013 18:42
Foto

P57e78t47r 44U83g32r94i23n 8395797686970

A je to zase tu, podnikatel nic nedělá a jen kasíruje. Myslím si, že bychom si to měli spolu na chvilku vyměnit, aby jste věděl, jak vypadá práce 16 hodin denně 7 dní v týdnu, 365 dní v roce, kde dovolená je sprosté slovo ... a poměr zaměstnanec a zaměstnavatel mi říká hodně za ty léta, to ale nemá s daněma o kterých jste mluvil předtím co dělat .... je třeba si to nejdříve srovnat a potom se ozývat ... to co píšete trocha nenavazuje ... jednou daně, podruhé pracovní vztahy

+6/0
25.8.2013 18:50

A36n49t24o70n18í58n 44K70o59u19n50o87v24s56k31ý 9538900928268

Já se přiznám, že ty čestné a pracovité podnikatele do určité míry obdivuji.

Pokud se třeba Petru Kellnerovi podařilo shromáždit majetek za 200 mld. (nikoliv 200 milionů, ale opravdu 200 mld.) během 24 let, nevím, jestli si vůbec vybírá dovolenou a bojím se, že pracuje i o víkendech.

Sice tak vydělal skoro 23 miliony den co den, ale mohlo by to ohrozit jeho zdraví.

Oč jednodušší to má zaměstnanec, který pracuje od do, pak jde domů a otevře si okno a pivo...

+2/0
25.8.2013 21:40

M55i51l96a73n 68S83l57a84v90í80k 5305684688154

No humus!Už raději nic nevysvětlujte.Hmm?:-)[>-]

+3/−2
25.8.2013 18:23
Foto

J12a43n 16R28ů75ž28i12č95k33a 7512482385597

Autor má pravdu.

+2/−1
25.8.2013 18:30



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.