Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22o56s61e97f 32P70o57t62r 6340851367559

Souhlasím s hodnocení vašeho článku, jak uvedl pan Rada.

Přesto si dovolím, pro další diskutéry vznést pár myšlenek do polemiky.

Každý člověk se chce mít materiálně lépe a lépe. Tomu v ekonomické realitě odpovídá efektivně  vyrábět více a více zboží. To bohužel (pro všechny fantasty) umí pouze tvrdý kapitalistický systém. Úspěšný a bohatý kapitalistický podnikatel je většinou egoista, který pro zmnožení svých zisků využívá maximálně lidské, vědecké, organizační, finanční ... a jiné zdroje.

Proti nim musí stát odborové hnutí, aby chránilo dělníky a hlavně silný stát, který jejich zisky přerozděluje méně egoistickým a méně schopným lidem.

Takovou společností je třena USA, Německo, severské státy, VB .....

Bohatý miliardář nesní podstatně více, ani se více neobleče než normální člověk. Když odjede do tropického ráje, bude se brzo beznadějně nudit. Miliardáři mají svůj majetek v továrnách, strojním zařízení....... a poskytují ostatním lidem práci. viz diamantové doly v Jižní Africe - jak diamanty na krku miliardářských žen živí statisíce černošských horníků

0/−1
23.1.2014 19:19
Foto

K89a94r63e75l 51R25a89d95a 9379584166147

To co píšete, ke taková hovadina, že ani nestojí za polemiku.

Rv

0/−1
23.1.2014 15:25

J88a84n 16H25a67n32á82k 6821295919538

V podstatě s Vámi souhlasím, ale napsal jste to otřesně, na můj vkus až moc hrdinsky, bezohledně apod. viz "..pojít v papírové krabici pod mostem hlady!"

Asi tušíte, že nemohou být všichni dostatečně úspěšní, rovněž všichni nemají stejné hodnoty či žebříček priorit a mnoho lidí před prací (za pokladnou, popeláře - které i Vy potřebujete!) a majetky upřednostňuje duševní hodnoty nebo jsou natolik skromní, že jednoduše víc nepotřebují. To ovšem neznamená, že nemají právo na spokojený život a solidární pomoc ve chvíli, kdy jejich život nestačí na systém - klasický příkladem mohou být veřejné sbírky na náročný a velmi drahý zdravotní zákrok či potřebu pro nemocné apod.

Z Vašeho článku přímo chrčí nenávist a pohrdání a to je pro mě mnohem závažnější, než bězďák.

+3/−1
23.1.2014 7:40

A43n22t10o51n80í57n 69K18o53u78n67o89v64s73k75ý 9378500568908

Když deindustrializujete nějakou zemi, ať už USA (s výjimkou vojenských výrob a IT) nebo ČR, má to mj.dva následky:

- zbavíte řadu lidí práce a tedy příjmů (všichni se nemohou rekvalifikovat na obraceče hamburgerů nebo rovnače zboží do regálů)

- odstartujete závod ke dnu ve mzdách. Asi by bylo možné zachovat v ČR textilní průmysl, kdyby zaměstnanci byli ochotni pracovat za misku rýže denně, ale takovou dohodu by málokdo z nich považoval za přínosnou. V Bangladéši ovšem to akceptovatelné je a tak je textilní průmysl tam.

A tak tu máme 600 tis. nezaměstnaných. Nějaké procento z nich jsou jistě nezaměstnatelní, kteří pracovat nechtějí a nebudou. Ale většina pracovat chce.

Co by jim autor poradil, když na 1 volné místo připadá 16 uchazečů? Co by poradil těm zbývajícím 15, když lehnout si a umřít se jim nechce?

+1/0
23.1.2014 9:36

A63n15t40o92n75í49n 87K38o69u80n51o24v55s47k24ý 9168150428708

Další zajímavá věc na tom je tendence.

A ta je stoupající.

Takže to vypadá, že nakonec bude jednomu člověku patřit všechen majetek na zemi.

Je to tak dobře? To chceme?

Já problém toho celého vidím v tom, že takový člověk stát vlastně ani moc nepotřebuje.

K čemu platit daně a spolufinancovat tak třeba zdravotnictví, silnice, parky, školy a pod.? Za své peníze si koupí tu nejlepší zdravotní péči, vlastní neproblematickou dopravu vzduchem, vlastní a překrásný park, to nejlepší vzdělání pro své děti atd. A tak daně neplatí - jeho firmy sídlí v daňových rájích a on osobně má tak dobré daňové poradce, že jeho osobní zdanění také obvykle nestojí za řeč. No a pak ještě zaplatí poslance, soudce a výsledkem je, že legislativa tvoří další a další možnosti jak nedanit firmy a bohaté, ale radši ty chudé. Abych nechodil daleko - p.ministr Kalousek ne neprávem získal pověst znamenitého obhájce zájmů 1% nejbohatších občanů a zahraničních investorů (u nás vlastní 75 % firem). Daň ze zisku činí 19% (snižovaly se i odvody firem) a to je nejméně od roku 89, fyzické osoby platí lineární daň (progresi - kromě nás, Ruska a pobaltských států aplikovanou všude - odmítl s tím, že je to "trestání úspěšných") a ze stejného soudku byl jeho poslední zásah - zrušení daně z dividend - typický to příjem těch nejbohatších. Pokud přijmu nesmyslnou rétoriku pana ministra, že daň jsou trest, pak už ale nezbývá než potrestat chudé, nikdo jiný už mi do rozpočtu přispět nemůže. No a tak máme již ztrojnásobenou sníženou sazbu DPH, která postihne zejména dlouhodobě nemocné a tělesně postižené, matky samoživitelky, nezaměstnané a důchodce. Tomu 1% nejbohatších je v podstatě jedno kolik činí. A tak se zdá, že bohatí budou dále bohatnout a chudí chudnout. Třeba je to tak správné...

+2/0
23.1.2014 0:15

L21u37b47o92š 41C38h61l44u58m34s13k26ý 2510885528525

To co píšete je zdánlivá pravda. Co se stane, když tomu jedinému majiteli země, jeho majetek seberete? Co mu seberete? Jeho vilu, jachtu, sbírku obrazů? A co se stane? Od toho okamžiku se budou mít všichni lépe? Ne, jen jeho majetek, to je fabriky, agrokombináty atd. budou řídit jiní lidé. Pokud to má alespoň stejně fungovat do rozpočtu nic nepřibyde a výdaje zůstanou stejné. Problém, který v krátké době lidstvo bude muset řešit je úplně jiný - přelidnění planety. Směji se, když slyším odpůrce jaderné energetiky či propagátory tzv. biozemědělství. Za pouhých 30 let tu bude 14 mld lidí. Energetická potřeba se nejméně ztrojnásobí. Nějaké biozemědělství se třema kravičkama a houfem slepic na dvoře je utopie. Fotovoltaika, která zabírá půdu je nesmysl, řepka na biopaliva je nesmysl. Musí se nakrmit 14 mld lidí. Náznaky zemědělství, které je schopné to zabezpečit si už dnes můžete prohlédnout ve Španělsku - jak se pěstují rajčata. Bude se řešit kolik energie jste schopen vyrobit na jednom čtverečním metru atd.

+1/0
23.1.2014 0:40

L64u15b51o29š 10C65h12l31u93m47s72k35ý 2280535468385

PS. Pokud je vám do třiceti, tak to všechno zažijete. Já už naštěstí ne. Zatím to u nás v Evropě a v Česku zvlášť vypadá, že se nic neděje. Uvidíte jak rychle se k nám ten problém přelije.

0/0
23.1.2014 0:47

A43n19t28o39n29í56n 16K88o58u97n97o84v27s25k46ý 9718360478578

Zdánlivá pravda? Co to je? Buď je něco pravda nebo není, ne?

Já nechci nikomu nic sbírat, ale zkouším si představit, jakou pozici budou mít jeho zaměstnanci při jednání o mzdách například. Za hypotetické situace, že je tu jen jeden jediný zaměstnavatel.

 Podívejte se třeba jak to už dnes vypadá v maloobchodních řetězcích při 600 tisícové armádě nezaměstnaných. To pohádkové rčení, že bez práce nejsou koláče, už neplatí, když jsou lidé, kteří pracují a přes to nejsou schopni uživit rodinu. Zdá se, že v řadě případů už nejsou koláče ani s prací...

0/−1
23.1.2014 0:56

L14u82b47o33š 48C12h29l49u93m10s27k34ý 2390945838695

Ale já se ptám, co se změní, když tomu jedinému zaměstnavateli ten majetek seberete? Nemyslím tu vilu a jachtu, ale vládu nad těmi výrobními prostředky? To bohatství, zjednodušeně co si lidé mohou koupit, uspokojit své potřeby je konečné a požadavky lidí nekonečné. Vyřešit to můžete jedině tím, že všichni zchudnou, tj. rovnoměrnějším rozdělováním bohatství. To se ale v praxi moc neosvědčilo. Zbrzdilo to technologický pokrok a většina lidí to tak zatím nechce. Ani v Číně.

+1/0
23.1.2014 1:10

A45n10t93o54n66í29n 34K13o62u92n74o83v46s43k88ý 9868940148448

Zbavili jsme se socialismu sovětského typu a to je dobře.

 Ale že by mě náš současný lichvářsko-exekutorsko-mafiánský kapitalismus nějak zvlášť euforizoval, to nemohu říct.

To už vážně nic jiného nepřijde?

Řada amerických filmů hrozí nebo končí zkázou planety.

 Ale ani hollywoodští scénáristé si zřejmě neumí představit konec kapitalismu. Konec Země ano, konec kapitalismu ne.

Feudálové si kdysi jistě taky mysleli, že nic dokonalejšího není, tak třeba se taky dočkáme změny. Co myslíte?

0/0
23.1.2014 9:19

L18u93b24o28š 21C94h26l20u15m88s61k97ý 2900715588265

Já nevím co přijde. Praxe však ukázala, že jakmile se začne bohatství rozdělovat jinak než podle zásluh, vede to okamžitě k technologické stagnaci (proč se snažit, když tomu neodpovídá mé ocenění) a to je něco, co si současný svět nemůže dovolit. Technologie množení lidsta je dokonale propracovaná a všichni chtějí žít tak, jako ti nejschopnější. Aby se lidstvo uživilo, musí se zdokonalovat i technologie výrobní. Zatím se v praxi ukázalo, že vědecké řízení rozvoje  a spravedlivé rozdělování bohatství je méně efektivní než to živelné. Často slyším, že HDP, tedy i výroba nemůže růst do nekonečna. Ovšem růst počtu obyvatel  nikdo nereguluje a každých 30 let se zdvojnásobí. Takže na tolik odsuzovaný čínský přístup jednou dojde (a nebude to trvat příliš dlouho), nebo se to vyřeší jinak.

0/0
23.1.2014 10:31

K47a32r83e63l 38B98e11d88ř58i24c34h 9445594901320

Hromada lidí si myslí, že když se řekne miliardář, tak ten člověk "suší" tyto miliardy někde na účtech u banky. Já pracuji u firmy, která patří jednomu z těch nejbohatších lidí v ČR. Určitě je ho možno zařadit do prvních 20ti. Jeho majetek ale tvoří hodnota těch firem, nikoliv nějaké peníze na účtech. K tomu má nějaký roční zisk, který z čistě subjektivního pohledu je pro většinu lidí závratný a tomu odpovídá i jeho soukromá spotřeba, která z pohledu "obyčejných lidí" závratná. Z ekonomického pohledu se ale většina těchto prostředků vrací zpět do oběhu. Ano, má velikánský barák jehož provoz stojí spoustu peněz, ale ty peníze dostane někdo zaplaceno. Někdo se stará o bazén, úklid o zahradu, takže na jeho barák je příjmem navázáno třeba 15 lidí. Další peníze utratí třeba za drahé vybavení domu, obrazy, v restauracích. I peníze za Ferrari se určitým způsobem vrátí zpět do oběhu, včetně DPH. Část zisku jde samozřejmě jako reinvestice do podnikání.

Takže je otázka co se mu má sebrat, aby to lid uspokojilo, kromě ukojení závisti? Znárodnit mu firmy? Z pohledu zaměstnance si nemyslím, že by mě stát jako vlastník nějak výrazně přidal.

Stát by se samozřejmě mohl dostat k tomu zisku. Zde by mohl samozřejmě zisk reinvestovat (což víme, že nerad dělá), nebo všechen zisk vydojit jak momentálně potřebuje.

+6/0
22.1.2014 23:45
Foto

P19e21t82r 87U52g34r93i15n 8915677386610

R^R^R^

+1/0
22.1.2014 23:50

L54u45b55o52š 10C81h15l89u85m15s54k29ý 2830585638375

PřesněR^

+1/0
22.1.2014 23:50

A88n84t15o36n26í45n 36K13o85u79n89o87v85s76k47ý 9188840978298

Nemyslím, že otázka zní co se mu má sbírat.

To podstatné je - dle mého názoru - rozdělení přidané hodnoty mezi kapitál (firmu jím vlastněnou) a práci (zaměstnance). Od 70.let minulého století dochází celosvětově k poklesu mezd vzhledem k HDP. To má odraz v poklesu kupní síly (přesněji řečeno snížení agregátní poptávky), která ústí v chronickou nadvýrobu a v přebytku likvidity (zisky firem). Současná ekonomika potřebuje k růstu stále méně práceschopného obyvatelstva (1% růstu HDP potřebuje jen 0,3% pracovních míst navíc). Reakcí ekonomických a politických elit na uvedenou marginalizaci práce byl a je tlak na práci, aby se přizpůsobila kapitálu (viz třeba známé americké hire and fire) - především z hlediska mobility a flexibility. Mluvíme už ale nikoliv o lidech, ale o HR (lidských zdrojích). Jak by se měl dokonalý HR chovat:

- je třeba být flexibilní ve svém zaměstnání a pracovat pokud možno 12 hodin denně, do noci, v noci, o svátcích a víkendech

- je třeba být flexibilní v rámci svého oboru, kde na jedné straně firmy testují loajalitu vůči firmě a na straně druhé si stěžují na nehybnost pracovní síly.

- je třeba být flexibilní mezioborově, rekvalifikovat se a dělat stále něco jiného

- je třeba být flexibilní místně a neustále se za prací stěhovat (v USA typicky 12x za život).  Že takový lidský zdroj ztrácí ponětí o tom co dělá a proč to dělá (kromě toho, že se nějak potřebuje uživit), vazbu k rodině, přátelům, místu je logické, že? Přitom je tu druhá strana téže mince - pracující jsou současně spotřebiteli a chce se od nich, aby pokud možno trávili čas na nákupech, v aquaparcích a na dovolené a pomáhali tak svými výdaji povzbuzovat ekonomiku. Kde na to mají vzít čas a peníze? Nemyslím si, že je na světě síla, která by přinutila kapitál jednat s prací jako s rovnocenným partnerem a změnit rozdělení přidané hodnoty v její prospěch. A tak stále roste polarizace společnosti, která má řadu sociálních a morálních dopadů. Finanční virtuální kouzla boháčů nejsou řešením.

0/0
23.1.2014 11:13

A83n68t38o28n88í40n 16K72o55u82n93o13v47s97k76ý 9688640648528

Neříkáte nic o tom, jak těch 85 své bohatství získalo.

Pokud sňatkem nebo děděním, těžko v tom vidět něco úžasně inspirativního, že?

Možná ještě jiný pohled - šéfové největších amerických korporací vydělávají 508x víc než průměrní zaměstnanci těch samých korporací.

Chcete obhajovat tvrzení, že pracují 508x produktivněji? Těžko, že? Nějak se nám tu vytratila úměra mezi prací a odměnou za ni.

Nebo chceme zkusit prohlásit, že nesou 508x vyšší zodpovědnost? Tak to ale není, pokud přivedou tyto firmy ke krachu, osobně nezaplatí nic a následky se budou sanovat z prostředků daňových poplatníků. Takže ani tady nenajdeme zdůvodnění.

Ne že bych jim chtěl něco brát, ale nemyslím, že je správné aby výnosy byly privátní a ztráty kolektivní.

+1/−2
22.1.2014 23:30
Foto

P80e64t57r 69U75g61r72i30n 8905657316840

V jednom s vámi souhlasím a musím konstatovat, že kdyby to bylo na mě, nic bych kolektivně nesanoval, nechal bych to natvrdo zkrachovat a to bez pardonů. Není možné, aby byli zisky privátní a ztráty erární ... Zisk ze své podstaty je vždy privátní, vlastníka, pak tedy i ztráta je vždy privátní. A pokud tomu tak není, pak se znárodňovalo a nový vlastník nese riziko a nebo něco sakra smrdí!!!

+2/0
22.1.2014 23:36

M89a65r68t33i31n 25J38i31r42o23u97s38e36k 7266245355448

Souhlas. R^

0/0
22.1.2014 23:37

L14u21b88o48š 18C45h55l62u77m71s95k13ý 2490495148325

Pokud se následky sanují z prostředků daňových poplatník (too big to fall) je špatné. Pokud tomu tak není, jak je běžné, je to jejich chyba, jejich krach, oni nesou následky. Všiměte si jak "podnikají" manageři ve státních podnicích. S naprosto jistým příjmem, zlatými padáky, bez rizika (stát vždy ztráty zatáhne). BTW, doteď jsem nepochopil, jak může mít manager ve státním podniku vyšší plat než premiér - nejvyšší státní úředník.

+2/0
22.1.2014 23:41

M61a77r73t25i64n 63J69i35r37o35u66s39e23k 7656635725348

Vypadla vám tra druhá část. A to, že 70 milionů lidí má víc majetku, než zbývajících 6.930 milionů.

0/0
22.1.2014 23:23
Foto

P54e20t67r 17U27g68r64i82n 8805217166680

Ať klidně mají a namísto starosti o jejich majetky bych se raději věnoval tomu, jak vytvořit podmínky těm 6,930 milionu, aby ten poměr zvrátili. ;-D

+1/0
22.1.2014 23:26

M63a48r81t73i71n 55J88i96r18o46u81s75e82k 7546725305518

To bohužel Země nezvládne. Ona už teď úpí a bude se to jen zhoršovat. Tak 30 let, déle to už nemůže vydržet. Jen doufám, že se toho zlého nedožiji. A bude to moc zlé. Ne kvůli tomu,. že není možné nasytit chudé; ale kvůli tomu, že není možné uspokojit bohaté.

+2/−1
22.1.2014 23:33
Foto

P33e61t37r 95U32g80r48i49n 8805667666560

Doba kamenná neskončila proto, že došel kámen pro tehdejší bohaté ... ;-D

+2/0
22.1.2014 23:38

M10a24r87t61i65n 78J77i41r14o28u80s95e51k 7666805895268

Srovnáváte nesrovnatelné. Ještě nikdy na Zemi nebylo přes 7 miliard duší a ještě nikdy nechtěly další tři miliardy lidí žít západním stylem života. Planeta to prostě neutáhne, tím si jsem jist.

-

V době kamenné byl majetek tlupy společný. Možná kouzelník strašil zbytek členů a nechal si od nich platit desátky, aby od nich odehnal zlé.

+1/−1
22.1.2014 23:49
Foto

P83e65t40r 68U60g98r72i66n 8875967806350

Jo, tak už ve středověku se říkalo že milion lidí je konec a přišlo lepší zemědělství, před sto lety to byla miliarda a dnes nás je sedm ... to nebude o zemi, ale o lidech podobných Nostradamovi a jemu podobným ... Nakonec Vám to ale neberu ...

+1/−1
22.1.2014 23:53

L73u56b67o36š 41C39h68l49u71m64s72k76ý 2770835518705

Ještě za socíka jsem si nějakým omylem koupil knížku od akademika Kapicy, Teorie, experiment, praxe. Je to vlastně sborník jeho článků/projevů z třicátých až sedmdesátých let 20.st. Nezáživné čtení, hlavně fyzika. Ale jak je u lidí "jeho druhu" zvykem zabrousil i do problému dalšího vývoje lidstva. A zatím to funguje naprosto přesně podle jeho výpočtů a prognóz. Pokud lidstvo nezačne řešit populační problém (po vzoru Číny), konec nastane v roce 2060.

0/−2
22.1.2014 23:57

J58a40r34d86a 92N13o21v41á41k 7933294565933

Peníze jsou prostředek k rychlejšímu obchodu. Pokud 85 lidí na světě zadržuje peníze je méně peněz v oběhu. Je to jen chyba v kapitalistickému systému, volná ruka trhu nevyřeší vše.

Pochybuji, že ti bohatí pracují 2000x efektivněji, než dělník. Naopak mají díky penězů odepřít dělníkovi větší část zisku. Ve ferovém obchodě se tomu říká "poděl". Tady se to označuje jako čistý zisk. Velitel jednotky SAS dostane o 20% více než jeho muži, ale představte si, kdyby tento velitel dostával 500x více na ukor svých mužů... jen proto že jim velí...

+2/−4
22.1.2014 22:54
Foto

P59e92t77r 16U13g80r66i70n 8245157486320

A to je přesně ten přístup ... bohatý nese riziko a vytváří příležitosti a to něco stojí. A velmi pochybuji, že těch 85 lidí drží peníze mimo oběh, to by byli rychle chudí. Oni ty peníze využívají k vytváření příležitostí pro druhé a to v téhle zemi málo kdo chápe. Když tomu bohatému vezmete jeho poděl, tak nepostaví další fabriku a další lidé nebudou mít práci a tak dokola. Naopak, socialismus evropského střihu je ten problém, protože nenutí lidi se starat, ale učí je čekat na to co spadne z hora!

+2/0
22.1.2014 23:01

M27a28r49t96i15n 41J52i90r89o47u59s78e79k 7706305325938

No to máte recht, že je nedrží někde na spořících účtech. Točí je v šíleném globálním finančním kasínu.

+2/−1
22.1.2014 23:19

L31u10b31o61š 98C61h94l27u93m15s12k77ý 2560405908365

To určitě. Ale mají jen jeden žaludek, řídit mohou jen jedno auto a spát mohou jen v jedné posteli. Takže se nemají třeba milionkrát lépe. Mají jen moc a možnosti dané jejich majetkem. Ale tu měli a mají (a tak si "užívali") v některých režimech i lidé formálně bez těch majetků.

0/0
22.1.2014 23:31

M80a61r60t29i51n 92J44i50r75o33u39s70e83k 7836135595158

Tak. Hodí se k tomu jeden můj oblíbený citát.

-

"Bída a hlad na světě není proto, že nedokážeme nasytit chudé, ale proto, že nedokážeme nasytit bohaté." Matka Tereza

0/−1
22.1.2014 23:37
Foto

P71e62t20r 31U38g21r26i71n 8495747496250

A tak jim to vezmeme a budeme na tom bídně a hladově všichni ... dobrá představa ... ;-D beze mě kluci, beze mě ... v tom s váma nejedu ;-D

+3/0
22.1.2014 23:40

A20n38t86o39n37í85n 35K78o55u69n91o39v46s76k95ý 9118890558408

Myslím, že nesprávně interpretujete ten citát.

 On nevybízí k tomu, aby se bohatým bralo.

 Jen konstatuje, že bohatí si z vytvořeného koláče berou pořád víc. A to přece potvrzují i vámi udávané údaje, ne?

0/0
23.1.2014 0:18

L94u79b48o44š 23C29h85l15u21m44s19k22ý 2160145228895

No tak tenhle citát se k tomu moc nehodí. Dokážete pochopit, že ty jejich majetky nejsou stoh peněz nebo zlata na kterém sedí a večer je přepočítávají. To je v naprosté většinou movitý a nemovitý majetek ve firmách, které zaměstnávají lidi. Víc jich za tu "hromadu" peněz prostě zaměstnat nedokážou.

+1/0
22.1.2014 23:46

L96u59b24o23š 91C72h22l37u74m60s30k75ý 2960265458325

Jó, mají ty peníze na termínovaných vkladech v bance. Blbost, to by byly v oběhu. Zašité doma ve slamníku.

A ještě k tomu SAS. On ten velitel jednotky, velí tak cca 10 lidem, tak má o 20% víc. (Velitel SAS má zhruba 10x víc.) Jenomže jeden z těch 85 určitě zaměstnává více jak 20000 lidí. Kapišto?

0/0
22.1.2014 23:17

M15i61l30a38n 14R26a51d30e24k 3797316651651

R^

0/0
22.1.2014 22:51



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.